Skolas auglis 2012

Kopš 2011.gada 1.novembra katrs Rūjienas vidusskolas 1. – 4.klases skolēns trīs dienas mācību nedēļā saņem garšīgu un smaržīgu latvisko, veselīgo, ogļhidrātiem un šķiedrvielām bagāto ābolu vai koši oranžo, karotīna un kalcija bagāto, enerģētisko burkānu. Tas nozīmē, ka esam iesaistījušies atbalsta programmā „Skolas auglis”. Vienlaicīgi uzsācies izglītojošo pasākumu cikls – klases stundās un mācību priekšmetu stundās tiek iekļautas tēmas par augļu un dārzeņu lomu augoša bērna organismā.

20.janvāra dienas vidū 1. – 4.klašu skolēni uzsāka erudīcijas un veiklības maratonu „Domā, ēd, darbojies veselīgi!”. Astoņu klašu komandas bija sagatavojušās ļoti nopietni. Maratona gaitā komandām bija iespēja mainīt dalībnieku sastāvu, lai katram skolēnam būtu iespēja darboties kādā no astoņām stacijām.

Savu izdomu skolēni apliecināja „Mākslinieku darbnīcā” pie skolotājas Ineses, zīmējot dažādus augļus, ogas, dārzeņus, tā veidojot zīmējumu paklāju. Savukārt skolēni, kuriem vairāk interesēja prāta spēles, tika aicināti darboties „Valodas un radošuma stacijā”, kuru organizēja skolotāja Pārsla. „Folkloras stacijā” pie skolotājas Maritas varēja noskaidrot, cik labi pārzini latviešu tautasdziesmas, sakāmvārdus, parunas un mīklas. Klases komandas gods dalībniekiem bija jāaizstāv arī sacenšoties individuālajā uzdevumā. Skolotāja Ligija pārbaudīja katras klases komandas kapteiņa zināšanas „Kapteiņu konkursā”. Atpazīt ikdienā apkārt dzirdētās skaņas un trokšņus „Mūzikas stacijā” aicināja skolotāja Elita. Pēc labi paveikta darbiņa arī kopīga rotaļa. „Radošā virtuve” šķiet bija viena no interesantākajām, jo vajadzēja atpazīt dažādus dārzeņus, tos garšojot. Pēc komandas veikumu pie degustācijas tika arī pārējie klases biedri. Jauki, ka skolotāja Sarmīte maratona noslēgumā komandām piedāvāja neatminēto dārzeņu paraugus ar pareizajām atbildēm. Stacijā „Pazīsti augli vai dārzeni!” noderēja zināšanas par augļiem, ogām un dārzeņiem. Redzot attēlu, to vajadzēja nosaukt un arī norādīt, vai tas ir auglis, oga vai dārzenis. „Jautrības stafetēs” sporta zālē pie skolotājas Māras tiešām valdīja jautrība. Sacenšoties pirkstu veiklībā, vajadzēja ātrāk finišēt ar augļu mašīnu. Īsts azarts un arī sacensības gars bija vērojams stafetē, kur ,distancē skrienot, pa ceļam ar pletni vajadzēja pieskarties uz grīdas “ sēdošajām mušām” - piestiprinātām zīmītēm.

Paldies visām klašu komandām, kas piedalījās šajā maratonā un nostiprināja, paplašināja savas zināšanas par veselīgu dzīvesveidu. Pateicība skolotājiem, radoši darbojoties stacijās, kā arī mācot un sagatavojot skolēnus erudīcijas un veiklības maratonam. Jauki, ka šī pasākuma organizēšanā iesaistījās arī vecāki. Šoreiz īpašs paldies skolas domes vecāku frakcijas pārstāvei Līgai Čākurei par veiksmīgo sadarbību, sagatavojot “ Radošās virtuves” staciju.

Dažu skolēnu pārdomas pēc pasākuma:

  • Man ļoti patika jautrās stafetes, jo tur bija jaunas lietas.
  • Patika radošajā virtuvē garšot ēdienus, jo tur bija ēdieni, kurus es nezinu.
  • Šodienas pasākums bija foršs. Man visvairāk patika mākslinieku darbnīca, jo tur bija jāzīmē uz tapetēm.
  • Man patika visas stacijas, bet vislabāk man patika mūzikas stacija, kur bija jāatmin visas tās lietas no skaņām.
  • Man ļoti patika zīmēšanas stacija.
  • Es gribētu vairāk šādu dienu!
  • Man vislabāk patika “ Pazīsti augli vai dārzeni!”, jo tur bija interesanti izdomāt augļu vai dārzeņu, ogu nosaukumus. Vēl man patika folkloras pietura. Tajā bija interesanti salikt izjaukto tautasdziesmu.
  • Augļu un dārzeņu maratons man patika. Bija jautras stafetes un āķīgi uzdevumi.
  • Man patika, varētu teikt, viss, izņemot kapteiņu uzdevumu, jo mēs esam 3.vietā un es biju kapteinis.
  • Man patika viss. Visvairāk gan man patika “ Muzikālā pietura”.
  • Patika “ Jautrās stafetes”, jo tur bija jautri vilkt vagoniņus.
  • Man patika kapteiņu stacija, jo tur bija interesanti jautājumi.
  • Es jutos ļoti labi, jo bija daudz punktu. Žēl, ka zaudējām dažus punktus.
  • Man patika zīmēt savu augli, nogaršot augļus un dārzeņus.

Skolotāja Silva Liepiņa

 

GALERIJA